Tánc Zóna

A Tánc Zóna Budapest következő állomása egy 4 napos kurzus.
2014. augusztus 28-31.
Jurányi Inkubátorház – Grabó Stúdió 

13.00 – 14.30
KORTÁRSTÁNC KOMPOZÍCIÓ (min. 10 fő) – Varga Viktória

15.00 – 16.30
KORTÁRSTÁNC TECHNIKA (min. 10 fő) – Bakó Tamás

17.00 – 18.30
KLASSZIKUS BALETT (min. 15 fő) – Kováts Tibor

19.00 – 20.30
MODERNTÁNC és IMPROVIZÁCIÓ (min. 10 fő) – Pete Orsolya

Árak:
1*90 perces óra: 1.800 Ft
4*90 (4 nap 1 kurzus) perces óra: 6.000 Ft
4*4*90 (4 nap minden kurzus) perces óra: 20.000 Ft

A jelentkezési lapokat orsipete@gmail.com e-mail címre lehet küldeni!

TANÁROK
Bakó Tamás

1995-ben végzett a Budapest Tánciskolában. Azóta tagja volt Ismael Ivo együttesének, a Marco Santí Danse Ensemble-nek, az OFF Társulatnak és az Artusnak. Olyan koreográfusokkal dolgozott együtt, mint Angelus Iván, Marco Barbera, Morgan Belenguer, Fekete Hedvig, Roberto Galván, Robert Pool, Rui Horta, Goda Gábor, Hód Adrienn, Laurent Festas, Rózsavölgyi Zsuzsa, Gál Eszter, Vicky Shick, Scott Weells és Nagy Zoltán. 2003-ban elnyerte a legjobb táncos díját a Stuttgart Nemzetközi Szóló Tánc, Színház Fesztiválon,

2006-ban Philip Morris díjat kapott és 2007-ben Harangozó Gyula díjas lett.
Táncosként jelenleg szabadúszóként dolgozik.
A Budapest Tánciskola állandó tanára, de mellette tart kurzusokat más iskolákban és tanít fesztiválokon, mint például a Kontakt Budapest Nemzetközi Improvizáció Fesztivál. Újabban a Szkéné Színházzal együttműködve, Lipka Péterrel vezetik a Nyitott Teret.

KORTÁRSTÁNC TECHNIKA
„Gurulunk, lépünk, szaladunk, repülünk”.
A tánc, számomra olyan kaland, amelyben a testem, a mozgáson keresztül kiélezett észleléseim nyomán, számtalan módon vehetem birtokba.
Az óra anyaga sok forrásból születik, a más és más modern és kortárstánc technikáktól kezdve a harcművészetekből és kontakt improvizációból egyaránt.
A mozgásanyag minősége és dinamikája, jellemzően áramló és lendületes. A testhasználat nyelvezete olyan sodró a teret minden színén betöltő mozgásfolyam, ami követi és figyelembe veszi, a test anatómiáját, természetes mozgásirányait, és saját intelligenciájára támaszkodva, annak természetes mozgáskészletéből dolgozik.

 

Kováts Tibor

Az Állami Balett Intézetben végzett 1982-ben, majd a Moszkvai Balett Akadémián folytatta tanulmányait. 1983-tól a Magyar Állami Operaházba szerződött, ahol 1987-ben magántáncosi kinevezést kapott. 1996-tól szabadfoglalkozású művészként az Operaház állandó vendégművésze. Magas szintű technikai tudással rendelkező táncművész, virtuóz ugró- és forgóképessége által sok klasszikus és modern balett főszereplője, több karakterfigura ihletője, s egyedülálló megvalósítója.

Nemcsak balettekben szerepel, szívesen vállal musicalszerepeket is. Sok külföldi városban is vendégszerepelt, többek között; Tokió, Párizs, Zürich, Palermo, Montréal, Kijev, Moszkva, Szentpétervár, Jeruzsálem, Berlin és Edinburgh.

Díjak: A Táncszövetség Nívó-díja (1982), Az év táncművésze (1989), Liszt Ferenc-díj (1991), Kiváló művész (1997), A Világsztárok Donyeckban fesztivál díja (1998, 1999), A Magyar Köztársasági Érdemrend lovagkeresztje (2002),

Helyezések nemzetközi balettversenyeken (Lausanne, Amalfi, 1982; Jackson, Várna, 1986)

Moliere-díj (A párizsi Cats-produkció társulatával 1989-ben.)

A Budapest Balett igazgatása mellett balettmesterként megfordult a Düsseldorfi Operaház Balettnél, a Magyar Táncművészeti Főiskolán, jelenleg a Kortárstánc Főiskola balett mestere.

 

KLASSZIKUS BALETT
Óráinak fókuszában a kezdő csoportnál a klasszikus balett logikája áll.
„Mit miért csinálunk a klasszikus balettben?”

 

Pete Orsolya

A Budapest tánciskola elvégzése után a Magyar Táncművészeti Főiskola moderntánc pedagógus szakán szerzett diplomát 2004-ben. 15 éve folyamatosan tanít a Goli Tánchelyen moderntánc technikákat, kortárstáncot és improvizációt. Éveken keresztül dolgozott a Kortárstánc Főiskolán koreográfus asszisztensként és koordinátorként.

 

MODERNTÁNC és IMPROVIZÁCIÓ
A moderntánc tréning során Limón-, Graham- és Cunningham technikák elemeit kombináljuk.
Az improvizáció szabadsága lehetőséget ad a kreativitás és alkotás megtapasztalására.
A mozgás segítségével tanulhatunk magunkról, ötleteinkről, döntéseinkről és választásainkról.
Páros és csoportos feladatokban az együttműködés, a kezdeményezés – elfogadás kerül előtérbe, míg az egyéni feladatok a koncentrációt és összpontosítást célozzák.

 

Varga Viktória

Szertornázott, majd a gimnázium alatt kezdett tánccal foglalkozni.
Tanulmányai: Kreatív Mozgás Stúdió, Essen Folkwang Schule, Budapest Kortárstánc Főiskola BA, MA

Több kortárs táncelőadásban vett részt: Murányi Zsófi, Bakó Tamás, Hód Adrienn alkotókkal.

Húsz éve tanít több korosztálynak kortárstáncot és improvizációs technikákat.
Jelenleg állandó tanár a Budapest Táncművészeti Szakközépiskolában és a Budapest Kortárstánc Főiskolán.

 

KORTÁRSTÁNC KOMPOZÍCIÓ
Az óra kreatív improvizációs játékokkal indul, melyek célja a test sajátos, újszerű használata. Eszközként egyaránt használjuk saját és mások testét. A kortárs tánctréningre jellemző a koordináció fejlesztés, sok „föld munka”, puha megengedő izomhasználat. Testrészek ejtése, lendítése, dobása.
Az óra korábbi részében született mozgássorok variálása, átalakítása, új környezetbe helyezése; más és más strukturális szempontok alapján.