Zymurgy performance series

2024. május 24., h 17-21 között, AQB

Az ART QUARTER BUDAPEST Open House eseménysorozatán belül kerül megrendezésre a Zymurgy performansz sorozat. Az AQB és Katlan Csoport közös szervezésében 4 előadás lesz látható:

17.00 – 21.00 Kelemen Kristóf – Necromancy (VR performansz) @J2
REGISZTRÁCIÓHOZ KÖTÖTT – fél óránként 2 ember regisztrálhat
Időpontok: 17.00, 17.30, 18.00, 18.30, 19.00, 19.30, 20.00, 20.30
18.30 – 19.00 Vass Imre @B20
19.30 – 20.00 Farkas Gergő @Sublevel (B)
20.30 – 21.00 Tamara és Áron @Mines

Bővebb információ és jegyek ITT találhatóak!

Kelemen Kristóf – Szeánsz
Asszintens: Totobé Anita

Ötven évvel ezelőtt az államszocialista kultúrpolitika totálisan kontrollálni próbálta a művészeti életet. Sok művész munkáját betiltották, láthatatlanságba kényszerítették, de a neoavantgárd mozgalmak egy balatonboglári kápolnában létrehozták a szabadság kis köreit. A hetvenes években ezek a fiatal művészek az alkotáson keresztül képzeltek el maguk számára egy alternatív valóságot. E legendás helyszínen a Dohány utcai lakásszínház (később Squat Theatre) egy provokatív happeninget mutatott be King Kong címen, amelyben a főszereplő Breznyik Péter gyönyörű nőként lépett színre, majd napokig létezett ebben az alakban. Játékba hozta a nemi identitását és kilépett a fizikai valóságából.
A Szeánsz (Necromancy) megidézi és megszólaltatja a szellemek világát, akik tanúságot tesznek a szabadságért folytatott radikális küzdelemről. A misztikus együttlétben a látogatók kapcsolatba léphetnek különböző helyszínekkel és az ott bujkáló kísértetekkel, nemcsak a látáson és a halláson keresztül, hanem az érintés és a szaglás által is. Kontinenseket átszelő immerzív utazás a Squat Theatre nyomában Budapesttől New Yorkig, eltűnt helyek, privát terek és archívumok mélyére.
Kelemen Kristóf immerzív VR-performanszának középpontjában a felforgató képzelet és a változó valóságok állnak. Milyen hosszan tudjuk életben tartani az általunk kreált univerzumot egy diktatúra keretrendszerében? És ha menekültekként el kell hagynunk a hazánkat, be tudunk-e kapcsolódni más-más kultúrák valóságába? A nézők a színház és a 360° film határán mozgó, immerzív VR-utazáson vesznek részt, legyőzve az idő és a tér korlátait. Video

Vass Imre – Reading the room / A szoba olvasása

Elképzelem magam egy üres stúdióban. Erősen támaszkodom az adott körülményekre. Számolom a falakat, és a kezemet a perifériára teszem. Onnan teszek különbséget, összekötöm a pontokat, keretbe foglalom a tapasztalatot. Legalábbis ezeket mondogatom magamnak. Figyelek, csupa fül vagyok. Látom a dolgokat, de nem vizuális értelemben. Kínos helyzetben találom magam. Megtaláltam, amit kerestem. Átlépem a küszöböt, és fenntartom magam ebben a helyzetben. Meghajolok e gyakorlat előtt. Lógok a befogadói oldalon. Fizetem az árát annak, hogy elkerülöm az értelmet. Itt az ideje, hogy kitegyem magam.

Farkas Gergő – bébi / babes

A bébi egy obskurus szervekkel operáló test. Ezeknek a szerveknek nincs se nevük, se létfontosságú funkcióik, abszolút túl lehet élni nélkülük. Melléktermékeik táncok, hangok, tárgyak és versek: szeretőkként érintkező anyagok. A világlás (worlding) egy, a test határait átlépő stratégiáján keresztül bébi célja egy olyan, picit túl érzéki tér megteremtése, amelyben szintézisbe lép az anyagi és a fantasztikus.

bébi szervelői:
Farkas d. Gergő – koreográfia, előadás, jelmez, installáció, szöveg
Csernovszky Márton – zene
Kiss Balázs Ágoston – virtuális tárgyak
Sigrid Ivarsson – jelmez, installáció
M.Ali Dönmez – fények
Birtalan Áron – szupervízió
Anne Juren – szupervízió
Kophelyi Dániel – web design
Alice Chauchat – lektor

Köszönet: Marie Fahlin, Karin Hauptmann, Veza Fernandez, Fredrik Heimdahl, Jennifer Lacey, Claire Lefevre, Lukács Levente, Albin Svedlund, Jimmy Svensson, Petter Wennardt, Bánóczy Andrea & Halász Tamás (OSZMI – Országos Színháztörténeti Múzeum és Intézet)
Rezidencia: Visegrad Fund, Centrum choreografického rozvoje SE.S.TA

Vadas Zsófia Tamara és Porteleki Áron – Kráter / mielőtt elkezdenénk

A Kráter egy instant performansz, ami  a veszteség és újrakezdés fogalmi körét boncolgatja a láthatatlanból a láthatóba haladva. Az extázis, az agonizálás, és elengedés folyamatainak transzformációja. A konkrét és absztrakt folyamatok fizikai megvalósulásának intenzív váltakozása jelenik meg a performanszban, kapcsolódva érzelmeink megtestesítő nyomhagyásához.
„a pince mindenekelőtt a ház sötét lénye, a földalatti hatalmakkal paktáló lény. Amikor róla álmodozunk, a mélységek irracionalitásával lépünk szövetségre.”

Hang, kép, mozgás: Porteleki Áron, Vadas Zsófia Tamara

Nyílnak az ajtók és csikorognak a padlók, az idei Open House-on tényleg megmozdul az egész ház! A fesztivál program részeként a zymurgy hívószóra reflektálva, a természetes folyamatok dualitását boncolgató performanszok mutatkoznak be. A négy előadás a test és tér, a bent és kint, a kezdet és vég, valóság és képzelet dichotómiát dolgozza fel, és felszabadító erővel igyekszik szintetizálni az említett szélsőségeket. Kriptikus lényeket és a szellemvilág szereplőit megidézve invitálnak minket a valóságon túli világba való elmerülésre. Gyere el és válj te is az erjedés folyamatának részévé, hogy megtapasztalhasd a pusztító természet és a teremtő erő együttes jelenlétének nemességét.

Produkciós partner: Katlan Csoport
Támogatók: Art Quarter Budapest, Kulturális Innovációs Minisztérium